lunes, 14 de julio de 2008

3 ESGLAONS d'Arass

Quan era petita, els meus pares em van ensenyar a resar abans d'anar a dormir.
Feia un temps que no me'n recordava. Fins que ahir vaig sentir que ho necessitava.

Tres esglaons- Arass

Si tu has optat per compartir-ho tot, pq m'hi nego jo?

Quines són les cadenes que em sepulten dins d'una tomba de plata i or?
Hi ha tantes coses que em tenen aferrat, hi ha tantes aficions que no em deixen caminar
hi ha tantes coses a posseïr que l'enveja no em deixa dormir...

Si tu has optat per ser insultat, pq m'hi nego jo?
Qui em posa a la defensiva, qui em fa tornar els cops*?
Hi ha tantes coses que m'inflen l'orgull, hi ha tantes màscares, tant d'ocult,
hi ha tantes cuirasses al món que ens impedeixen saber qui som...

Si tu has optat pel darrer lloc, pq m'hi nego jo?
Quin és l'esperit que em fa elevar tan lluny del teu costat?
Hi ha tantes coses que em tenen enganyat, hi ha tantes fantasies per comprar,
hi ha tantes foteses inútils que em volen apartar del teu costat...

Si tu ets pobre, menyspreat i humiliat, pq m'hi nego jo?
Quin és l'instint de conservació que paralitza el meu cor?
Dóna'm un cor pobre per estimar-te, dóna'm menyspreus per apropar-me, dóna'm unes mans humils, senzilles per poder ajudar-te!!!

Jesús, vull optar per tu, vull seguir-te a tu, acull-me sota la teva senyera,
Jesús, vull saltar per tu, vull seguir-te a tu, acull-me sota la teva senyera...


Escolteu un petit tast d'altres cançons d'Arass: cliqueu aqui.

*Retocat*

3 comentarios:

eloi dijo...

Estimada Regina, com autor de la lletra i música d'aquesta cançó (ja fa molt temps, allà al noviciat) només dir-te que m'agrada que pugui fer-te servei i que la frase:
"Qui em posa a la defensiva, qui em fa tornar als cors?" no és correcta. La cançó original diu:
"Si tu has optat per ser insultat, pq m'hi nego jo?
Qui em posa a la defensiva, qui em fa tornar TORNAR ELS COPS?" (sí, sí, així de violent però real com la vida mateixa).
L'origen de la cançó va ser una estona de pregària amb la "contemplació de les dues senyeres (o banderes)", una de les pregàries que St. Ignasi proposa als Exercicis Espirituals.
Ja en parlarem un dia si en tens ganes.
Una abraçada ben forta

Anónimo dijo...

regina!
com va l'estiu?
confio que molt bé!
molts petons!

ReGiNa dijo...

Moltes gràcies, Eloi! Magnífica cançó!!! Un petó!

Arantza, espero que tu també estiguis disfrutant de l'estiu, que t'ho mereixes! Petons a tu també!