domingo, 1 de febrero de 2009

FÍSICA (David Jou)

Com puc dir-ne fredor si m'ha encès tan sovint,
si tants cops m'ha inundat de desig i de vida,
si m'ha fos al seu foc - la raó feta instint-
i m'ha obert tot un món amb tan sols un bolígraf?

Si m'ha unit a la Terra, a la Lluna, als estels,
tot fent llei calculable una força intangible,
si, en donar equacions a la llum, m'ha permès
resumir-ne els secrets en un joc de sis signes,

si entre el món i els sentits hi ha posat la riquesa
de preguntes, matisos, raons, teories,
si d'això me n'ha fet llibertat i bellesa
i m'ha fet habitar plenituds i vertígens,

si m'ha estat un llenguatge per dir l'infinit,
si m'ha dit amb pocs mots unes lleis tan fructíferes
si s'ha fet una part tan profunda de mi,
com puc dir-ne fredor, de la física?

3 comentarios:

arantza dijo...

visca el frea...
visca la física!^^

Anna Ortín dijo...

Hola! t'agrada el David Jou? de vegades fa conferències a la meva uni. Per cert, els Reis em van regelar un llibre seu "Reescribiendo el Génesis: de la gloria de Dios al sabotaje del universo", si vols te'l deixo. Aquest home es un crack! I ha unit les nostres disciplines! per fi algú ho ha vist jeje! F+F! Que m'ho diguin a mi que demà tinc un examen sobre com la teoria de la relativitat supera l'afirmació apriorística de Kant sobre l'espai euclidià!!!! (sisi la filo son parres... al igual!) 1peto!
PD: tu erets mejillon o almeja? XD

Anónimo dijo...

David Jou és professor meu a la UAB! :)